Projectorganisatie Hobbemakade 2

Het bestuur heeft in oktober 2024 een projectorganisatie opgezet om ons verenigingsgebouw 'Nolano-eigen' te maken. Er zijn energiebesparingsmaatregelen nodig en aanpassingen aan het interieur en de aankleding. Ook worden enkele kleine bouwkundige ingrepen overwogen. En natuurlijk is er een team nodig die het gebouw beheert en zorgt voor de catering.

De werkzaamheden zijn verdeeld over acht projectgroepen. Elke groep heeft een trekker en een team van leden. Er zijn leden die hand- en spandiensten verlenen en leden met specifieke kennis en ervaring onder andere op het gebied van energievoorziening en -besparing, interieurontwerp, techniek, bouwkunde, organisatie en financiën. Allemaal leden die hun deskundigheid en vaardigheden met liefde en plezier inzetten voor onze vereniging. 
Er is een Coördinatiegroep die voor de afstemming tussen de werkgroepen zorgt. De eindverantwoordelijkheid en de besluitvorming ligt bij het bestuur.

1. Coördinatie en Communicatie groep 
Trekker – Lex Hemelaar, info@nolano.nl, T 06 414 435 60
Deelnemers – Greet Jongerling, Henny Korenromp, Chris Nap
Taak: Aansturen, bewaken en op elkaar afstemmen van alle werkzaamheden. De externe communicatie met de verhuurder, buurtbewoners en de pers en de interne communicatie naar de leden van Nolano. Voorbereiden van besluitvorming door het bestuur.

2. Begroting en financiering
Trekker – Lex Hemelaar, info@nolano.nl, T 06 414 435 60
Deelnemers – Chris Nap; advisering op afroep door deskundige Nolano-leden
Taak: Opstellen van de investeringsbegroting, werving van externe fondsen en het organiseren van de crowdfunding bij leden en externen.

3. Energiebesparingsmaatregelen groep
Trekker – Jaap Nieuwmeijer (Stadsonderneming Zutphen), jaap@stadsondernemingzutphen.nl, T 06 815 756 38
Deelnemers: Chris Nap, Ankie en Bram Borgers, Ad de Regt, Maarten van Rootselaar.
Taak: Plan maken voor een energiezuinig pand. Offerten aanvragen en begeleiding van de uitvoering.

4. Interieurgroep
Trekker – Lex Hemelaar, info@nolano.nl, T 06 414 435 60 
Deelnemers – Jan en Greet Gerrits, Marion Wouda, Wilna Breukelaar, Marijke Pouw, Saskia Schweig, Chris Nap.
Bouwkundige advies: Jan Cees van Riet en Akoestisch advies: Herman Feberwee.
Taak: Klankbordgroep voor interieurontwerpster Anne-Marie Lefeber die een ontwerp maakt voor de inrichting en aankleding van de ruimten. Offerten aanvragen en begeleiding van de uitvoering.

5. Beheergroep
Trekker – Chris Nap, administratie@nolano.nl, 06 388 986 25
Deelnemers – Ankie Borgers, Greet Jongerling, Enid de Weever, Stella Visser, Mathilde Kupers, Wim Derksen.
Taak: Organiseren van een team van leden die het beheer van de locatie op zich neemt.

5a. Groep ‘hosts’
Trekker – Mathilde Kupers, mjmkupers@idipsum.nl, T 06 130 766 82
Deelnemers – Jolande Lohr, Janus Ruighaver, Mariëlle Jansen, Enid de Weever, Gert Hissink, Gre Stoel, Frida Altena, Elly Bos, Marja Dros, Ineke Schuijt, Genieta Haveman, Ina Bakema, Elma Kuijer, Lia Zeehandelaar en Gerjannie van de Weg. 
Taak: Verzorging van wat nodig is bij activiteiten zoals toegang verlenen, verwarming aan, koffie/thee zetten, opruimen, keuken schoonmaken en houden, verwarming uit en pand afsluiten.

5b. Technische dienst en klussengroep (in oprichting)
Trekker – Chris Nap, administratie@nolano.nl, 06 388 986 25
Deelnemers – Wim Derksen, Cor Vermaat en een groot aantal leden die zich al hebben aangemeld. 
Taak: Technische beheer en het uitvoeren van klussen/werkzaamheden in eigen beheer.

5c. Facilitaire zaken
Trekker - Greet Jongerling, bestuur@nolano.nl, 06 444 571 14
Dit zijn de leden die de zalen verzorgen, fysiek en digitaal:
- Huismeesters: Erik Jan Brandt Corstius en Marijke Faber. De huismeester is op de dag van dienst de beheerder van het gebouw, zorgt voor de toegang en afsluiting en dat alles er netjes bij staat.
- Stofzuigers: Ria Wilmink, Frederique Hagedoorn, Ans Hoogland. Eén keer per week aan het werk en zij 'klopt en veegt en zuigt'.
- Agenda Zaalbezetting: Rita Beldman-van der Horst. Het bijhouden van de digitale zaalagenda.

6 Inrichting keuken 
Trekker – Ben Koeze (Stadsonderneming Zutphen), info@stadsondernemingzutphen.nl
Deelnemers – Lex Hemelaar, Jaap Nieuwmeijer
Taak: Opstellen van een plan voor aanpassingen van de keukeninrichting t.b.v. het bereiden van maaltijden voor 35 bezoekers. Offerten aanvragen en begeleiding van de uitvoering.