De Interieurgroep bestaat uit (vlnr op de foto) Saskia Schweig, Wilna Breukelaar, Chris Nap, Greet Gerrits, Jan Gerrits, Marion Wouda, Anne-Marie Lefeber en Marijke Pouw en Lex Hemelaar (beiden niet op de foto). Lex is trekker van de groep (info@nolano.nl, 06 414 435 60).
Nolano heeft Anne-Marie Lefeber de opdracht gegeven om een interieurontwerp te maken voor alle ruimten in het pand. De groep leden die haar daarin begeleidt, is een klankbordgroep, d.w.z. ze brengen ideeën en inspiratie in en ze beoordelen ontwerpen op wat passend is bij Nolano. Dit doen ze vanuit hun beleving van de sfeer die zo kenmerkend is voor Nolano. In de groep is veel kennis en ervaring aanwezig wat betreft interieurontwerp, opgedaan in werk en ondernemerschap.
In december 2024 is de groep gestart. Allereerst is gefocust op de rode draad voor het interieur en hoe dit zich vertaalt naar de verschillende functies van de ruimtes. Vanuit het thema 'Bonte Weelde' heeft Anne-Marie enkele moodboards gepresenteerd. Vervolgens is dat uitgewerkt in een interieurontwerp met een gedetailleerd indelingsvoorstel op schaal, inclusief kleuradviezen en sfeerweergave. Daarna stelt ze aanbevelingen op voor de stoffering, verlichting en meubilair, compleet met leveranciersinformatie, levertijden en kosten.
In de Interieurgroep worden ook de bouwkundige aanpassingen besproken. Dan gaat het onder meer om openslaande tuindeuren en het creëren van een doorgang vanuit de garderobe naar de ontmoetingsruimte. Ook de keuken zal worden uitgebreid. We worden hierin geadviseerd door Jan Cees van Riet, gepensioneerd bouwkundig ingenieur en partner van ons lid Miriam. Bij (lokale) aannemers vragen we offerten aan.
De akoestiek is ook heel bepalend voor een aangenaam verblijf in een ruimte. Op dit gebied worden we geadviseerd door Herman Feberwee, gepensioneerd akoestisch adviseur. Een gespecialiseerd akoetisch bedrijf zal metingen verrichten en aanbevelingen doen.
De groep verwacht in maart 2025 de werkzaamheden af te ronden en dan ligt er een volwaardig interieuradvies voor elke ruimte met een kostenplaatje. Vervolgens vindt binnen het bestuur de afweging plaats van wat we eerst ter hand nemen en wat later aangepakt wordt, waarbij de beschikbare financiële middelen natuurlijk leidend zijn.